Selecteer een pagina

Weet je als advocaat echt hoe jouw cliënten over je denken? Vaak besteden we veel aandacht aan het promoten van onze diensten, maar minder aan het onderhouden van ons klantenbestand. Daarnaast zien we dat de aandacht vooral op de online wereld wordt gefocust. Niet gek natuurlijk, maar is het wel zo slim? Is online en offline communicatie wel van elkaar te onderscheiden? Naar onze mening niet. Wanneer je op de juiste manier communiceert, zal de boodschap altijd goed vallen. Online en offline communicatie zijn onlosmakelijk aan elkaar verbonden. Deze versterken elkaar, als twee broeders of goede vrienden die samen sterker staan dan alleen. Wij kunnen dan ook alleen maar zeggen: ‘advocaat, toon lef door via online en offline communicatie het klantencontact te versterken!’

Naamsbekendheid

Door je diensten in het gedrukte woord te promoten, creëer je meer naamsbekendheid, een gevoel van vertrouwen, een zogenaamde ‘merkidentiteit’. Bovendien zal communicatie via de advocaat meestal via het gedrukte woord verlopen. Een brief in de huisstijl van jullie bedrijf schept vertrouwen. Zeker als je van de diensten van één van de topspelers op de Europese markt van digitaal printen gebruik maakt. Drukzo is een zeer belangrijk bedrijf in de wereld van digitaal printen. Zij verzorgen de huisstijl en het geschreven woord van veel hoogstaande bedrijven. Zo ook voor advocaten. Klik hier om meer te lezen over hun diensten.

naamsbekendheid advocaat

Wek vertrouwen door het geschreven woord

Je kunt je naam als advocaat, of je nu een oude rot in het vak bent of net komt kijken, promoten via het digitale of geschreven woord. Vaak wordt de zin ‘het gaat steeds slechter in de branche door de digitale wereld’ gebruikt. Met deze stelling zijn we het niet eens. Er bestaat geen goed of fout. Online of offline, het zijn geen tegenpolen en al zeker geen vijanden. Wanneer je een goed marketingplan bedenkt kunnen deze twee elkaar versterken. Als de perfecte harmonie in je lievelingsnummer.

Je gebruikt je website of Facebookpagina om de digitale wereld op de hoogte te brengen van jouw diensten als betrouwbare advocaat. Het geschreven woord gebruik je vervolgens om iets tastbaars aan de cliënt te geven. Een visitekaartje of brief kan de cliënt een herinnering geven. Een gevoel van vertrouwen.

Hoe vind je de juiste mix tussen online en offline communicatie?

De meest succesvolle advocatenkantoren maken gebruik van een ideale mix tussen online en offline communicatie. Ze maken hun diensten kenbaar aan het grote publiek via de digitale wereld en scheppen vertrouwen door het achterlaten van tastbaar bewijs. Maar hoe vind je de ideale mix tussen online en offline communicatie?

Vaak spreekt het antwoord op deze vraag voor zich. Wanneer communicatie tussen de advocaat en cliënt spoedig moet verlopen, zal het digitale woord nog altijd de voorkeur hebben. Wanneer je de cliënt wilt herinneren aan jouw diensten, zal het geschreven woord meer indruk maken. Zeker als dit in de huisstijl van jouw advocatenkantoor gebeurd. Communicatie is key, zeker voor advocaten. Cliënten komen bij jou met een dringende hulpvraag. Ze vertrouwen erop dat jij hun het beste kunt bijstaan gedurende deze moeilijke periode. Door goede communicatie schenk jij ze dat vertrouwen én dat loont!

advocaat communicatie